RSS
Publicerad 2017-06-15

Ledig tjänst – Löneadministratör/ekonom

Vår löneadministratör går i pension i augusti och vi söker nu hennes efterträdare. Som löneadministratör blir du en del av vår stödfunktion och du kommer tillhöra ett litet team bestående av en administrativ chef, en ekonom och en kanslist. Ditt uppdrag är i huvudsak personaladministration i vårt lönesystem Visma Lön 600 samt support till anställda i alla typer av frågor och funderingar. Förbundet har ca 45 anställda varav ca 35 är visstidsanställda. Vi är en flexibel organisation med många projekt vilket innebär att personal och omfattning av tjänster hela tiden förändras.

 

Profil

Som person har du ett metodiskt arbetssätt, är serviceinriktad, noggrann och engagerad i ditt arbete. Vi ser även att du är självgående och har god erfarenhet som gör att du känner dig trygg i din roll och självständigt kan driva dina arbetsuppgifter framåt. Det är en fördel om du har lätt för att prioritera om i ditt arbete, samt att du är prestigelös, vilket gör att du gärna hjälper till där det behövs. Då vi arbetar i en komplex organisation är det också viktigt att du har god samarbetsförmåga.

 

Du kommer att

  • Arbeta med lönebearbetning, lönespecifikationer samt löneutbetalning
  • Hantera pension/- övriga försäkringar för anställda samt årsskiftesrutiner
  • Kontakt med myndigheter
  • Reseräkningar
  • Tidredovisning Visma Tid
  • Utfärdande av arbetsgivarintyg och anställningsavtal
  • Arbetsgivardeklaration och momsredovisning
  • Tolkning av kollektivavtal

I tjänsten ingår även inköp av kontorsmaterial, kund- och leverantörsreskontra, bokföring, arkiv och övriga allmänna kontorsgöromål.

 

Du har

  • Eftergymnasial utbildning med inriktning mot löneadministration eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
  • God erfarenhet av praktisk löneadministration
  • God datorvana och intresse för att använda lönesystemet på ett optimalt sätt
  • Du är noggrann, serviceinriktad och analytisk
  • Det är meriterande om du har arbetat i Visma Lön 600, Visma Tid och Visma Administration 2000
  • Du ska känna dig trygg i att använda Office-paketet

Övrigt

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, där våra medarbetares olikheter berikar och utvecklar verksamheten.

 

Om Fyrbodals kommunalförbund

Fyrbodals kommunalförbund är ett av de fyra regionala kommunalförbunden i Västra Götalands län. Vi är en samarbetsorganisation för 14 kommuner och har i uppgift att arbeta för en sammanhållen, enkel och mer rationell hantering av de mellankommunala frågorna. Genom samverkan blir Fyrbodalområdet starkare och kan möta framtiden på ett bättre sätt. Läs mer om kommunalförbundet här på vår hemsida.

 

Ansökan

Vi vill ha din ansökan senast den 1 augusti 2017 på e-post: kansli@fyrbodal.se

 

Anställningsform

Tillsvidareanställning. Tillträde efter överenskommelse.

 

Anställningens omfattning

Tjänsten omfattar 50 %.


Ort

Uddevalla


Kontakt

Yvonne Wernebjer, tel. 0522-44 08 25, mobil 0702 81 59 17
eller Christel Bergh, tel. 0522-44 08 23 mobil: 0733 35 85 01

TCO, Anne-Sofie Skälegård. tel: 0522-44 08 51 mobil: 0702-09 94 81
SACO, Marianna Andersson. tel: 0522-44 08 61 mobil: 0733-35 85 30
 

Senast ändrad: 2017-06-15 Uppdaterad av: Åsa Johansson       

Postadress: Fyrbodals kommunalförbund, Box 305, 451 18 Uddevalla Besöksadress: Museigatan 2, (Riverside) Uddevalla
E-post: kansli@fyrbodal.se Telefon: 0522-44 08 20 Fax: 0522-145 54 Organisationsnummer: 14-222000-1776